Boston Phoenix Article Ruled Libelous

december 20, 2004  03:19 pm
The Boston Globe reports that a jury awarded $950,000 to plaintiff Marc Mandel, a Maryland prosecutor, in his suit against the alt-weekly. In January 2003, Mandel was involved in a bitter custody dispute when the Phoenix published an article detailing allegations that he had sexually abused children from two marriages. He sued for libel in April of that year. According to his attorney, the jury found two of Mandel's claims actionable, one of which was a subheadline reading, "Losing custody to a child molester." Phoenix editor Peter Kadzis says the paper plans to appeal.