AAN News

Craigslist Sued For Trademark Infringement Based On Listingnew

First Call Properties, a Texas real estate company, has sued Craigslist for trademark infringement based on ads posted by users in what Online Media Daily says "appears to be a first." The company alleges that shortly after it began placing ads on Craigslist, rival AAA Apartment Locating began posting Craigslist ads using the phrases "first call," "call first," and "call us first" in a deliberate attempt to confuse consumers. First Call claims that Craigslist knew that AAA was using the First Call trademark and failed to stop the ads from appearing.
Online Media Daily  |  07-01-2009  9:48 am  |  Legal News

Ex-Financial Firm VP Sues Independent Weekly for Defamationnew

Former Stanford Group Company vice president Tiffany Angelle has sued The Independent Weekly of Lafayette, La., as well as the paper's editorial director Leslie Turk, for their coverage of the company's alleged $8 billion investment scam and its effect on the local community. Angelle is suing the paper for defamation for an April story that reported she had given a reluctant investor a Rolex watch and a lavish trip to keep his business, but the Independent is fighting the suit, saying it was filed "to obstruct the paper's coverage" of the scandal. The Independent, citing Louisiana's anti-SLAPP (Strategic Lawsuit Against Public Participation) law, filed a motion to strike the suit earlier this month.
The Independent Weekly  |  06-24-2009  11:19 am  |  Legal News

Subpoena for Web Commenters' Info in Las Vegas is Narrowednew

"The Las Vegas U.S. attorney's office appears to have relented in its demand for the identities of all of the people who wrote comments on the Review-Journal website about a criminal tax trial in progress," the Las Vegas daily reports. The revised subpoena asks for the same information about only two comments, and the paper says it will comply. "I'd hate to be the guy who refused to tell the feds Timothy McVeigh was buying fertilizer," editor Thomas Mitchell says. Meanwhile, the ACLU of Nevada has filed its own motion to quash the subpoena and stop the release of any identities.
Las Vegas Review-Journal  |  06-17-2009  1:39 pm  |  Legal News

South Carolina Biweekly Loses Libel Casenew

A 12-member jury ruled earlier this month that the Columbia City Paper libeled a local attorney in a 2007 article, and awarded her $40,000 in damages. The suit named as defendants City Paper's two co-owners, publisher Paul Blake and editor-in-chief Todd Morehead, as well as the publication itself. Blake tells Columbia Free Times they will "definitely" appeal the jury decision. "We're pretty confident the First Amendment will prevail," he says.
Columbia Free Times  |  06-15-2009  12:34 pm  |  Legal News

Federal Grand Jury Subpoenas Commenters' Info from Newspapernew

The grand jury is asking for the names, phone numbers, IP addresses and other identifying information about every person who commented on a May 26 Las Vegas Review-Journal story on the tax evasion trial of a local resident. The paper's editor, calling the subpoena "tantamount to killing a gnat with an A-bomb," says Review-Journal lawyers are negotiating with the feds to limit the scope of information sought. MORE: Online Media Daily talks to legal experts about the subpoenas.
Las Vegas Review-Journal  |  06-15-2009  12:22 pm  |  Legal News

Judge Unseals Some but Not All Records Requested by Alt-Weeklynew

Pittsburgh City Paper will be able to see the court order sealing details of the divorce between local publisher Richard Mellon Scaife and his wife, but it won't get access to the official schedule of proceedings. The alt-weekly hoped to see the docket "in order to keep abreast of future developments" in the case. MORE: City Paper editor Chris Potter weighs in on a "surreal few days."
Pittsburgh Post-Gazette  |  05-14-2009  11:35 am  |  Legal News

Suit Filed Against Metroland Remains Unservednew

A controversial executive training program known as NXIVM filed a lawsuit alleging defamation against the paper earlier this week, but the Albany alt-weekly has not yet been served with the suit. Turns out it was filed one day before the statute of limitations would have expired. NXIVM president Nancy Salzman tells Metroland that, indeed, they filed the suit "because of statutory considerations." The paper has not sought legal counsel in response to the lawsuit. "As far as we're concerned right now, it's almost as if there's not a lawsuit because it has not been served to us," editor and publisher Stephen Leon says. "They may never serve the lawsuit for all we know."
Metroland  |  04-03-2009  5:55 pm  |  Legal News

Former Editor Files Sexual Harassment Suit Against LEO Weeklynew

Elizabeth Kramer, a former managing editor and arts and special projects editor at the alt-weekly, has filed a suit alleging that she was subjected to a hostile work environment and sexual harassment. Kramer would not comment to the Courier-Journal, nor would editor Stephen George or former editor Cary Stemle. Kramer, who worked for LEO from September 2003-November 2007, is asking for compensatory damages for physical, emotional and mental distress, as well as compensation for lost wages and other employment benefits.
The Courier-Journal  |  04-02-2009  8:34 am  |  Legal News

Federal Shield Law Passes Housenew

The U.S. House of Representatives yesterday passed H.R. 985, the Free Flow of Information Act, by a voice vote. The legislation next goes to the Senate, where it failed last year.
Editor & Publisher  |  04-01-2009  12:08 pm  |  Legal News

Politician Sues Style Weeklynew

Democratic state delegate Joseph D. Morrissey has filed a $10.35 million libel suit against Style Weekly for an article the alt-weekly published last April about the politician's finances and related legal battles. The suit, which seeks $10 million in compensatory damages and $350,000 in punitive damages, names Style's parent company, TWCC Holding Corp., along with editor Jason Roop and the story's authors, Amy Biegelsen and Chris Dovi. When contacted on Monday by the Richmond Times-Dispatch, Roop said he hadn't seen the suit and therefore couldn't comment on it.
The Richmond Times-Dispatch  |  04-01-2009  11:47 am  |  Legal News

Metroland Gets Sued for $65 Millionnew

The controversial executive training program known as NXIVM has filed a lawsuit against the Albany alt-weekly for allegedly conspiring with one of NXIVM's critics to publish false information about the organization in a story published last year. The suit seeks $65 million in damages. Metroland editor and publisher Stephen Leon says NXIVM does not have a strong case and that the paper hasn't been served with the lawsuit yet.
The Albany Student Press  |  03-31-2009  12:12 pm  |  Legal News

Shield Law Passes House Judiciary Committeenew

The committee passed The Free Flow of Information Act (H.R. 985) yesterday, and the legislation will now go to the full House for a vote. Several Republicans on the committee criticized the bill, which would prevent a federal court from compelling testimony from journalists or their sources in most cases.
Broadcasting & Cable  |  03-26-2009  8:36 pm  |  Legal News